AFM: aanpak woekerpolissen bedroevend

AFM: aanpak woekerpolissen bedroevend

De Autoriteit Financiële Markten (AFM) meldt dat het gros van de verzekeraars er nog steeds niet in is geslaagd honderdduizenden klanten met een woekerpolis in actie te krijgen om de schade van die polis te repareren.

Volgens afspraken hadden verzekeraars tot uiterlijk eind dit jaar om honderdduizenden klanten te activeren om financiële problemen in de toekomst te voorkomen. Nu blijkt dat de verzekeraars medio dit jaar voor pas 52% van de ongeveer 250.000 klanten met een polis waarin geen vermogensopbouw plaatsvindt een oplossing hadden gevonden. Terwijl veel hogere percentages ? soms wel 100% ? per 1 april dit jaar waren afgesproken met de AFM.

Van nog eens zon 620.000 klanten met een beleggingsverzekering die gekoppeld is aan een hypotheek, had eind dit jaar 80% tot actie bewogen moeten zijn door de verzekeraars. Hier is het resultaat echter nog veel bedroevender, zo blijkt uit de AFM-cijfers. Medio dit jaar stond de teller pas op een schamele 36%.

Voor het eerst publiceert de AFM nu de namen van de verzekeraars die ernstig tekortschieten in het bereiken van hun klanten.

Geen reacties

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd