Banken scoren goed behalve ING

Banken scoren goed behalve ING

Bankklanten zijn relatief tevreden over hun bank. Uit een onderzoek van de Consumentenbond blijkt dat alle banken een voldoende scoren, maar dat er onderling wel grote verschillen zijn. Zo scoort RegioBank een 9,3 en ING een 6,7.
De Consumentenbond vroeg ruim 14.000 consumenten om hun bank te beoordelen op service, kosten, persoonlijk contact en internet- en mobiel bankieren. Over de kosten is men het minst tevreden. De ondervraagden vinden het vooral vervelend dat de kosten maar blijven stijgen, terwijl ze steeds meer zelf moeten doen.
De service bij de grote 3 kan beter. Een op de tien klanten van die banken is daar (zeer) ontevreden over. Zij vinden de spaarrente te laag en hebben het gevoel dat eigen belang en winst maken op de eerste plaats staan. Bijna een kwart van de ABN AMRO- en ING-klanten vindt zijn bank niet klantgericht. Knab valt in positieve zin op; deze bank kreeg van niemand een onvoldoende voor de service.
De overgrote meerderheid (94 procent) bankiert via internet en 66 procent maakt (daarnaast) gebruik van de mobielbankieren-app. De tevredenheid over zowel internet- als mobielbankieren is hoog: respectievelijk 88 en 94 procent. Ook hier scoort ING het laagst.

Geen reacties

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd