Belastingtelefoon krijgt weer onvoldoende

Belastingtelefoon krijgt weer onvoldoende

Wie de Belastingtelefoon belt met een vraag heeft nog steeds niet de garantie dat het gegeven antwoord het juiste  of volledige antwoord is. Dat meldt de Consumentenbond na eigen onderzoek.

De bond geeft de Belastingtelefoon dit jaar dan ook het rapportcijfer 4. Het onderzoek van de Consumentenbond bestond uit honderd telefoontjes in november vorig jaar naar de informatielijn met tien vragen over van alles en nog wat. De Belastingdienst is zelf niet ontevreden met het resultaat van het onderzoek. Negen op de tien telefoontjes worden goed beantwoord, zegt de fiscus in een reactie. ´´We gaan kijken naar de resultaten om te zien waar we kunnen verbeteren.´´
Bij 60 procent van de telefoontjes werden de bellers door minstens twee mensen te woord gestaan. Maar die aanpak werkte niet, want zij kregen niet vaker het goede antwoord. Na de onvoldoende van vorig jaar (4,6) beloofde de directeur van de Belastingtelefoon dat bellers met complexe vragen voortaan vaker naar externe adviseurs zouden worden doorverwezen. Dit gebeurde echter geen enkele keer tijdens het nieuwe onderzoek.

Geen reacties

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd