Consument wil graag advies over ORV

Consument wil graag advies over ORV

De financieel adviseur is nog steeds het belangrijkste kanaal voor consumenten om een overlijdensrisicoverzekering af te sluiten. Dat blijkt uit onderzoek van GfK.

Van de consumenten die in de afgelopen periode een overlijdensrisicoverzekering (ORV) hebben afgesloten, heeft 61% dat gedaan na een gesprek met een financieel adviseur. Wel winnen consumenten zelf vooraf via internet massaal algemene informatie in over de ORV. Bijna 80% van de klanten oriënteert zich actief op Internet. En veel consumenten maken zelf vergelijkingen tussen de verschillende aanbieders. Desondanks vindt 62% van de respondenten het (heel) belangrijk om ook onafhankelijk advies te krijgen van een financieel adviseur. Vooral met de vraag welk verzekerd bedrag  aansluit bij de persoonlijke situatie, kloppen klanten aan bij hun adviseur.

Verzekeraar Legal and General die opdracht gaf tot het GfK-onderzoek, denkt dat de zogenaamde hybride klantbediening het adviestraject van de toekomst is. Bij hybride klantbediening wint de klant vooraf zelf informatie in en raadpleegt daarna een adviseur.

Geen reacties

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd