Drie miljoen bezoekers voor online Juridisch Loket

Drie miljoen bezoekers voor online Juridisch Loket

Het online Juridisch Loket is vorig jaar ruim drie miljoen keer bezocht. Ongeveer 900.000 mensen met een juridische vraag of kwestie zochten ondersteuning op www.juridischloket.nl.

Het bezoek steeg het afgelopen jaar met ruim 20 procent. Er werd vooral gezocht naar antwoorden op vragen over persoon en familierecht en arbeid en ontslagrecht. Ongeveer 40 procent van alle vragen die het Juridisch Loket in 2014 behandelde had te maken met onderwerpen als echtscheiding, alimentatie en ontslag. Veel vragen betroffen ook online misstanden.
Het Juridisch Loket richt zich op burgers met lagere inkomens en weinig vermogen. In 2014 had het loket te maken met bezuinigingen, waardoor minder medewerkers aan de telefoon of achter de balie zaten. De verwachting is dat het online bezoek verder zal toenemen en het persoonlijk contact zal afnemen als gevolg van het inkrimpende budget en de daardoor beperkte openingstijden.

Geen reacties

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd