Klant meer centraal bij bank en verzekeraar

Klant meer centraal bij bank en verzekeraar

De tien grote banken en verzekeraars stellen het belang van de klant meer centraal. De kwaliteit en begrijpelijkheid van de verstrekte informatie zijn sterk verbeterd, evenals de vereenvoudiging van het assortiment spaarproducten.De Autoriteit Financiële Markten (AFM) meet vanaf 2010 met het Klantbelang Dashboard
in welke mate banken en verzekeraars de belofte waarmaken om het belang van de klant centraal te stellen. In 2012 scoorden grote banken en verzekeraars gemiddeld een 3,3 op de vijfpuntschaal van het Klantbelang Dashboard. In 2011 was het gemiddelde nog 3,0, in 2010 was dat 2,7. De AFM constateert dat de grote banken en verzekeraars gestaag vooruitgang boeken, maar ziet ook nog uitdagingen. Banken en verzekeraars moeten beter inzichtelijk maken wat wel en niet goed gaat en hun stakeholders te betrekken in een dialoog hierover.

Geen reacties

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd