Klant waardeert communicatie verzekeraars beter

Klant waardeert communicatie verzekeraars beter

Klanten van verzekeraars zijn positiever over de begrijpelijkheid en overzichtelijkheid van de brieven en e-mails die zij ontvangen. Ook vinden ze dat hun verzekeraar hen vriendelijker en eerlijker behandelt.

Dit blijkt uit drie klanttevredenheidsonderzoeken die het Verbond van Verzekeraars heeft laten uitvoeren. Vooral bij schadeverzekeringen zijn particuliere klanten positief over de behandeling door hun verzekeraar wanneer ze het afgelopen jaar een claim hebben ingediend. Bij levensverzekeringen is de groep klanten die in het afgelopen jaar een verzoek tot uitbetaling heeft gedaan juist minder tevreden over hun verzekeraar. Een belangrijk verbeterpunt bij de behandeling van schadeclaims blijft de communicatie van verzekeraars over de voortgang.

Verzekeraars hebben volgens het verbond al veel gedaan aan het verbeteren van communicatie en klantgerichtheid. ?Op beide terreinen zien we vooruitgang?, stelt directeur Richard Weurding. ?Dat is goed nieuws, maar we moeten blijven werken aan verdere verbetering.?

Geen reacties

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd