Klanten meer tevreden over hun verzekeraar

Klanten meer tevreden over hun verzekeraar

Klanten geven hun verzekeraar een hogere score voor de klantbediening dan vorig jaar. Dat blijkt uit jaarlijks onderzoek in opdracht van het Verbond van Verzekeraars.

De 49 deelnemende verzekeraars scoren gemiddeld het best op klantcontact, deskundigheid en klantgerichtheid. Ook wat betreft ‘duidelijkheid’ is er verbetering in klantwaardering. De ruim 10.000 deelnemers aan het onderzoek mochten een cijfer geven van 1 tot 10. De gemiddelden hiervan vormen een ranglijst.
Net als voorgaande jaren wordt bij de schadeverzekeraars de Zeeuwse verzekeraar ZLM het beste beoordeeld, met een gemiddelde waardering van 8,4. Dit is twee tienden hoger dan in 2017. Nh1816 staat op de tweede plaats, VvAA derde. Bij de levensverzekeraars staat Klaverblad op nummer één. DELA stijgt van plek drie naar twee en op drie staat VvAA. De meeste verzekeraars in de top 10 in 2018 hebben een hogere score dan het jaar ervoor. (bijna) allemaal een stijging laten zien ten opzichte van de resultaten van vorig jaar. In het algemeen scoren de kleine verzekeraars beter dan de grotere maatschappijen.

Geen reacties

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd