Klanten tevreden over verzekeraar

Klanten tevreden over verzekeraar

Consumenten geven hun verzekeraar gemiddeld een 7,6 voor onder meer de communicatie en claimafhandeling. Dat blijkt uit een eigen klanttevredenheidsonderzoek van de verzekeraars.
Voor het onderzoek naar de particuliere schadeverzekeraars werden meer dan 9.000 klanten ondervraagd. Negen van de tien klanten zijn tevreden over snelheid en hoogte van uitbetaling van claims.
Zon driekwart van de ondervraagden vindt dat de verzekeraar hem of haar klantvriendelijk heeft behandeld. Dat betekent dus dat een kwart van alle klanten van verzekeraars zich niet klantvriendelijk behandeld voelt. Een cijfer waarbij de verzekeraars zich toch eens achter de oren zou moeten krabben, in onze ogen. Als het gaat om schriftelijke communicatie zijn de meeste klanten tevreden over hun verzekeraar. De communicatie per brief of e-mail wordt inhoudelijk positief gewaardeerd, al kunnen de schadeverzekeraars op het onderdeel nodigt uit tot lezen nog verbeteren.

Geen reacties

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd