Klanten waarderen dienstverlening verzekeraars

Klanten waarderen dienstverlening verzekeraars

Klanten zijn over het algemeen tevreden over de dienstverlening van verzekeraars. Dat blijkt uit een onderzoek van Trendbox en Preferenso.nl. Gemiddeld kregen verzekeraars een 7,4 voor hun dienstverlening. Verzekeringen blijven voor veel mensen nog steeds ingewikkeld. Des te belangrijker is daarom de service van verzekeraars. Klanten waarderen vooral het feit dat hun alles uit handen genomen wordt en dat de schade snel uitgekeerd wordt (30 procent). Daarnaast is een vriendelijke en deskundige benadering een belangrijke factor in de waardering van verzekeraars (19 procent). De prijs is voor bijna een kwart van de mensen belangrijk (24 procent). Vooral bij autoverzekeringen wordt dit het meest benoemd. Bij een hoge prijs verwacht men ook de service die daarbij hoort, anders is de klant in kwestie ook snel ontevreden.Snelheid is in alle opzichten belangrijk aspect. Dat geldt voor de afhandeling bij schade, maar ook voor het geven van een reactie. Ook wil men duidelijke informatie en dat de administratie snel en accuraat werkt. De meeste verzekeraars voldoen prima op dit punt.

Geen reacties

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd