Leners switchen nauwelijks van aanbieder

Leners switchen nauwelijks van aanbieder

Mensen met een lening vergelijken niet vaak de verschillende geldverstrekkers. Terwijl mensen het tegenwoordig vanzelfsprekend vinden om voortdurend aanbieders van energie, telefonie en zorgverzekeringen, gebeurt nog nauwelijks bij kredietovereenkomsten.
Dat meldt online leenbedrijf Freo naar aanleiding van onderzoek onder zo’n 1.000 mensen met een persoonlijke lening of doorlopend krediet. Daaruit blijkt dat 47 procent nog nooit heeft gecheckt of deze ergens anders goedkoper kan.
Nederlanders die er nog nooit over hebben gedacht om hun lening over te sluiten, geven onder andere als reden aan dat ze denken dat besparen niet mogelijk is of dat ‘ze wel goed zitten bij deze aanbieder’. Ruim een kwart denkt dat het ‘te veel gedoe’ is om over te stappen. De mensen die hun lening wél vergelijken (44 procent) doen dit vaak als hun contract afloopt, niet tussendoor. Ze geven aan dat ze de drempel om over te stappen als ‘hoog’ ervaren. Hoger dan bij een energieleverancier, telecom- of zorgaanbieder, laat het onderzoek zien.

Geen reacties

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd