Nederlandse consument koopt meer bij Europese webwinkels

Nederlandse consument koopt meer bij Europese webwinkels

In het derde kwartaal van 2019 gaven Nederlandse consumenten 455 miljoen euro uit bij Europese webwinkels. Dat is bijna 20 procent meer dan in het derde kwartaal van 2018, toen voor 380 miljoen euro bij Europese webwinkels werd besteed.
De omzet van Europese webwinkels bereikte in het tweede kwartaal van 2019 een recordniveau van een half miljard euro. Het gaat bij de omzet van Europese webwinkels om online-aankopen van Nederlandse consumenten bij bedrijven in de Europese Unie die buiten Nederland zijn gevestigd.
De omzet van de Europese webwinkels is de afgelopen vijf jaar sterk toegenomen. In het derde kwartaal van 2019 was de omzet 170 procent hoger dan in het derde kwartaal van 2014. De grootste omzetstijging werd behaald in het vierde kwartaal 2016 (+34,5 procent), de kleinste in het eerste kwartaal van 2018 (+11,0 procent).

Geen reacties

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd