Nibud start campagne voor bewust bestedingsgedrag

Nibud start campagne voor bewust bestedingsgedrag

Het Nibud is gestart met de campagne PortemoJa, PortemonNee. Er zijn radiospotjes en internetfilmpjes die mensen bewuster moeten maken van hun bestedingen.

Op de campagnesite besteedbewust.nl zijn allerlei (budget)tips en tools te vinden om mensen te ondersteunen bij hun goed omgaan met geld. Het Nibud wil met de campagne mensen bewust maken van hun uitgaven en inzicht geven in hun financiën. Zo kunnen ze problemen voorkomen en is de kans groter dat ze hun financiële langetermijndoelen kunnen realiseren.
Volgens het budgetinstituut zijn veel consumenten zich onvoldoende bewust van het belang van het plannen van hun financiën. Dit is een belangrijk maatschappelijk en steeds breder onderkend probleem. Want mensen kunnen er onverwacht door in financiële moeilijkheden komen. Door consumenten naar hun onbewuste uitgaven en hun onbewuste gedrag te laten kijken, krijgen ze inzicht in hun geldzaken. Ze worden zich bewust van waar hun geld naartoe gaat en dat moet leiden tot een verantwoorder bestedingsgedrag, hoopt het Nibud.

Geen reacties

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd