Twee derde consumenten vertrouwt verzekering

Twee derde consumenten vertrouwt verzekering

Het merendeel van de consumenten heeft er vertrouwen in dat de verzekering die zij aanschaffen voldoet aan de verwachtingen. Dat blijkt uit de Consumentenmonitor van het Centrum voor Verzekeringsstatistiek van het Verbond van Verzekeraars.

Volgens de Consumentenmonitor vertrouwt 69% erop dat de verzekering in orde is. De klanten zouden zich weinig zorgen maken en daardoor ook niet tot in detail hoeven te weten wat er in de polisvoorwaarden staat. Zij verwachten dat de verzekeraar duidelijk is over wat wel of niet gedekt is op de polis en willen hierover geïnformeerd worden in begrijpelijke taal. Als die informatie de zekerheid biedt over de dekking van de voor de hand liggende risicos, zijn de klanten tevreden. Daarnaast wordt het gemoed van de klant bepaald door eigen ervaringen en die van vrienden of bekenden. Uitgebreide dekkingen dragen ook bij aan het gevoel van veiligheid, een hoge premie of de naamsbekendheid van de verzekeraar niet.

Helemaal positief zijn consumenten niet over de sector. Twee op de vijf geeft aan het (helemaal) oneens te zijn met de stelling dat verzekeraars steeds vaker het belang van de klant voorop stellen. Een op de vijf is het wel (helemaal) eens met deze stelling. Ten opzichte van voorgaande jaren is hierin nauwelijks verandering zichtbaar.

Geen reacties

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd