Verzekeringskaarten tweeduizend keer geraadpleegd

Verzekeringskaarten tweeduizend keer geraadpleegd

De afgelopen weken hebben twaalf verzekeraars de eerste 43 verzekeringskaarten online gezet. De kaarten zijn ontwikkeld door het Verbond van Verzekeraars. Consumenten kunnen daarmee in een oogopslag kunnen zien wat wel en niet gedekt is.

Uit onderzoek was gebleken dat 89 procent van de consumenten snel wil kunnen vinden wat onder de dekking valt. 85 procent verlangt helder taalgebruik. Het Verbond wilde daarom dat alle gangbare verzekeringsproducten op dezelfde manier de belangrijkste eigenschappen van een polis weergeven. Dat gebeurt nu met de zogeheten Verzekeringskaarten. De verzekeringskaarten die nu beschikbaar zijn, zijn al bijna tweeduizend keer geraadpleegd

Verzekeraars introduceren de kaarten nu stapsgewijs met als doel ze eind 2016 allemaal op hun site te hebben. Verschillende verzekeraars gebruiken allemaal dezelfde iconen, maar hebben wel binnen bepaalde grenzen de mogelijkheid de kaarten een eigen huisstijl mee te geven.

Geen reacties

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd