Zorgverzekeraars geven goede telefonische informatie

Zorgverzekeraars geven goede telefonische informatie

Zorgverzekeraars geven klanten in deze overstapperiode telefonisch goede informatie. Verzekeraars waarbij het vorig jaar vaak mis ging, hebben hun service verbeterd, aldus de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa) na onderzoek.

De zorgautoriteit waarschuwde vorig jaar zeven zorgverzekeraars, omdat uit onderzoek bleek dat deze partijen via de telefoon niet altijd de goede informatie hebben verschaft. De NZa kwam hierachter door het plegen van zogeheten mysterytelefoontjes. Uit dit nieuwe onderzoek met weer dit soort telefoongesprekken bleek dat de informatieverstrekking “aanzienlijk is verbeterd”. Op de websites van verzekeraars is de informatievoorziening nog niet altijd op orde. Het ging bijvoorbeeld mis bij algemene informatie voor wie naar een zorgaanbieder zonder contract wil gaan. De zorgverzekeraars hebben de onvolledigheden op verzoek van de NZa direct weggewerkt.

Geen reacties

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd